Patyčių dėžutė
Tarptautiniai projektai
STEAM ugdymas besikeičiančiame pasaulyje
Šurmuliuojančioje klasėje grupė mokinių susirenka prie darbo vietos, karpo ir smulkina seną popierių, kad iš gautos popieriaus masės patys pasigamintų popieriaus lapus. Ir ne bet kokius, o inkrustuotus sėklomis, kad popieriaus atliekos ne tik atgimtų, bet ir atgytų augalo pavidalu. „Nemanėme, kad iš popieriaus, kurį jau rengėmės išmesti, galima padaryti kažką panašaus, – prisipažįsta trečiokai, – bet dabar nekantraujame pamatyti, kaip atliekas galime paversti kažkuo nauju.”
Alytaus Panemunės progimnazijoje tokios pamokos jau tampa įprastomis. Šiandieniniam pasauliui keičiantis greičiau nei bet kada anksčiau, jau dabar turime taikyti ugdymo metodus, kurie gerokai peržengia tradicinės pamokos ribas. „Dauguma darbų, kuriuos mūsų dabartiniai mokiniai dirbs suaugę, šiuo metu dar net neegzistuoja, – sako progimnazijos direktorė Giedrė Romaškienė, – todėl itin svarbu ugdyti mokinius ne tik įprastose pamokose, bet ir diegti 21-ojo amžiaus įgūdžius – kritinį mąstymą, kūrybiškumą, problemų sprendimą.“
Jauno žmogaus švietėjams bei ugdytojams kyla esminis klausimas: kaip padėti jam įgyti įgūdžių, kurie bus reikalingi ateities sėkmei? Alytaus Panemunės progimnazija tiki, kad atsakymas slypi STEAM ugdyme, kuris visapusiškai parengia mokinius 21-ojo amžiaus iššūkiams. „Ugdymas mokykloje turi būti gyvenimiškas: geriausios pamokos yra tos, kuriose mokiniai mokosi per patirtį, kai ugdymas – projektinis, o metodai – nauji ir kūrybingi”, – prideda direktorė.
Tarptautinė patirtis – gyvenimui, ne tik pamokai
Pirmadienio rytas, 8 valanda. Alytaus Panemunės progimnazijoje skamba skambutis, o mokiniai renkasi į pirmąją pamoką, kurioje mokosi kasdienių dalykų: matematikos, lietuvių kalbos ar gamtos mokslų. Tuo pačiu metu šeši progimnazijos mokiniai pradeda savo dieną visai kitaip – jie yra mokykloje Ispanijoje, Valensijoje, kur kitokios klasės, kiti mokytojai ir bendraklasiai, mokosi lyg ir tų pačių dalykų, tačiau su visiškai kitokia nuotaika. „Dieną pradėjome mokykloje, žaidėme žaidimus, susijusius su matematika, kuri šioje mokykloje yra sustiprinta, – prisimena Jokūbas, viešėjęs minėtoje Valensijos mokykloje, – todėl žaidimai pasirodė gana sudėtingi, bet įdomūs, pavyzdžiui, pabėgimas iš kambario!“
Pastaruosius trejus metus Alytaus Panemunės progimnazijos mokiniai ir mokytojai įgijo daug tarptautinės patirties ugdydami savo STEAM kompetencijas, mat mokykla turi Erasmus+ akreditaciją, kuri suteikia galimybę kiekvienais metais mokyklai pačiai nuspręsti, kokius projekto mobilumus nori vykdyti, kokiose tarptautinėse veiklose dalyvauti ir kokias mokytojų bei mokinių kompetencijas stiprinti. „Tai nėra tik vienkartinis projektas, turime pripažinti, kad akreditacija – unikali, kasmet be didelių mūsų pastangų suteikiama galimybė tobulėti tiek mokytojams, tiek mokiniams”, – sakė progimnazijos projektinio darbo specialistė Ieva.
Per šiuos trejus metus 36 mokiniai ir 40 mokytojų jau dalyvavo veiklose užsienio mokyklose ir organizacijose. „Buvau nustebęs, kad visi mokiniai dirba su nešiojamaisiais kompiuteriais ir beveik neturi vadovėlių, būtų gerai, kad ir pas mus kiekvienas mokinys turėtų po kompiuterį, su kuriais per pamokas dirbtumėm”, – pasakoja savo įspūdžius Nojus, kuris pernai gegužės mėnesį su dar penkiais mokiniais lankėsi Italijoje, Parmoje esančioje mokykloje. Daugumai mokinių šie mobilumai yra tokia patirtis, kurią atsimins visą gyvenimą. Parmoje mokiniai ne tik dalyvavo pamokose, bet ir sportavo, šoko, kūrė multimedijas kartu su svetingais italais. Deimantė dalijasi, kad jai buvo malonu būti draugiškai priimtai visos mokyklos bendruomenės ir susirasti naujų draugų. „Šios mokyklos mokiniai, mokytojai ir darbuotojai visada šypsojosi ir sveikindavosi, – sakė ji, – buvo linksma pamatyti, kai italai parašė ant plakatų Welcome Alytus.” Tokios patirtys mokiniams yra labai svarbios, įžiebia jiems daug entuziazmo ir motyvacijos bei parodo, koks platus pasaulis ir kiek daug galimybių jų laukia ateityje.
Mokytojai mokosi visą gyvenimą
Erasmus+ projektuose mokytojai taip pat tampa mokiniais. Savaitės trukmės kursuose Islandijoje dalyvavusi direktoriaus pavaduotoja ugdymui Vilma intensyviai mokėsi projektinio ugdymo metodo. Pavaduotoja patvirtina, kad tai tikrai nebuvo tik „sėdžiu ir klausau” mokymasis: „Kursuose aiškinomės, kaip galima mokyti ir mokytis pasitelkiant projektines veiklas, 21-ojo amžiaus įgūdžius ir kompetencijas, susipažinome su konkrečiais projektų pavyzdžiais Islandijos mokyklose”,- prisimena pavaduotoja.
Kai mokiniai ar mokytojai grįžta iš Erasmus+ mobilumų, jie parsiveža ne tik nuotraukas ar suvenyrus. Jie parsiveža kai ką, ko neapčiuopsi – pasitikėjimą savimi, naują požiūrį į aplinką, drąsą galvoti plačiau. Su tokiu požiūriu iš mokymų Nicoje sugrįžo ir anglų kalbos mokytoja Jurgita. „Nicoje ne tik gilinome žinias apie mokinių mokymosi stilius, – dalinasi mokytoja, – bet ir supratome mokinių emocinio intelekto svarbą: kaip mokiniai jaučiasi, dažnai lemia, kaip jie mokosi.“ Jurgita pripažįsta, kad tokie kursai suteikia galimybę pamatyti savo darbą kitu kampu, įkvepia ir praplečia akiratį.
Šios mobilumų patirtys, žinoma, įkvepiančios, bet kaip su likusiais mokyklos darbuotojais? Erasmus+ akreditacija siūlo įgyti tarptautinės patirties ne tik tiems, kurie vyksta į mobilumus užsienyje. Užsienio eksperto, įtraukiojo ugdymo profesionalo, Luka Femec vizitas buvo naudinga patirtis visai mokyklos bendruomenei. Jis dvi dienas stebėjo kasdienes veiklas, lankėsi pamokose, analizavo mūsų ugdymo procesą, o vėliau surengė seminarą visam mokyklos kolektyvui. „Tikiuosi, kad savo patarimais pasėjau sėklas būsimiems pozityviems dalykams, kurie vyks jūsų mokykloje, – po seminaro kalbėjo Luka. – Esate puiki mokykla ir komanda ir aš neabejoju, kad jums pavyks įveikti visus būsimus iššūkius, kurie jūsų laukia.“ Toks Erasmus+ poveikis parodo, kad tarptautinės patirtys keičia ir įkvepia visą bendruomenę, neapsiribojant vien mobilumais į užsienio mokyklas.
Auganti vertė progimnazijai
Per trejus metus, kai progimnazijos mokiniai ir mokytojai dalyvauja tarptautinėse veiklose ir mokymuose, tapo akivaizdu, kad kiekvienas iš mobilumų bendruomenei prideda neįkainojamos patirties. Tačiau ne mažiau svarbu, kad veiklos prisideda ir prie mokyklos strategijos įgyvendinimo ir ugdymo kokybės kėlimo. „Džiaugiuosi, kad ryžtingai žengiame savo užsibrėžtų tikslų link – stiprinti STEAM kompetencijas, kad mokyklos vadovai, mokytojai, pagalbos specialistai gali kompetencijas tobulinti tarptautiniu lygmeniu, semtis patirties ir ja dalytis Europos Sąjungos mokyklose, kad galime sudaryti sąlygas savo mokiniams keliauti, pažinti ir mokytis daug įdomesniu ir patrauklesniu būdu“, – džiaugėsi progimnazijos direktorė Giedrė Romaškienė.
NORDPLUS
Alytaus Panemunės progimnazija kartu su Latvijos mokykla Dzelzavas speciālā pamatskola įgyvendina Šiaurės ir Baltijos šalių finansuojamos Šiaurės ministrų tarybos švietimo programos NordPlus projektą “Screentime minutes With(out) limits”. Projektas skirtas pradinių klasių mokiniams. Jis orientuotas į skaitmeninę transformaciją ir socialinį tvarumą. Mes siekiame, kad pamokose būtų naudojami internetiniai įrankiai ir programėlės kokybiškai, ilgaamžiai, mokytų vaikus bendradarbiavimo, pagarbos, atsargumo ir sąmoningumo. Pagrindiniai projekto tikslai:
- Tobulinti skaitmeninių priemonių naudojimą pradinėse klasėse ir padaryti jas kokybiškesnes.
- Supažindinti mokinius su kibernetiniu saugumu internete.
- Išmokyti savo mokinius sumažinti neigiamą poveikį savo fizinei sveikatai, kai praleidžiamą per daug laiko ekranuose.
ERASMUS+ AKREDITACIJA 2021-2027 m.
„Erasmus“ akreditacija Panemunės progimnazijai suteikta 2021-2027 metams. Kiekvienais metais mokykla vykdo akreditacijos planą, kurio pagrindinis tikslas – stiprinti mokinių STEAM kompetencijas, pasitelkiant tarptautinį bendradarbiavimą, bei plėtoti STEAM ugdymui aktualias mokytojų kompetencijas, skatinant bendradarbiavimą ir tarptautiškumą.
Ką reiškia akreditacija?
- Kurti savo strategiją. „Erasmus“ akreditacija padeda organizacijai nusistatyti STEAM strategiją ir tikslus bei suteikia laisvę pasirinkti greitį, kuriuo norima judėti siekiant šių tikslų.
- Gauti pastovų finansavimą. Naujoms mobilumo veikloms vykdyti organizacija kasmet gauna „Erasmus+“ lėšų, kurios skirtos mokinių ir mokytojų individualaus tobulėjimo veikloms STEAM srityje.
- Augti ir mokytis. Galima išbandyti naują veiklą ar bendradarbiavimą su įvairiomis organizacijomis-partnerėmis užsienio šalyje, kasmet neteikiant naujos paraiškos.
- Investuoti į ateitį. Stabilus finansavimas reiškia, kad galima sutelkti dėmesį į ilgalaikius tikslus. Mobilumo veikla galima padėti palaipsniui ir nuolat didinti akreditaciją gavusios organizacijos mokymo ir mokymosi kokybę.
Erasmus plano tikslai:
- Stiprinti mokinių STEAM kompetencijas, pasitelkiant tarptautinį bendradarbiavimą.
- Plėtoti STEAM ugdymui aktualias mokytojų kompetencijas, skatinant bendradarbiavimą ir tarptautiškumą.
2023-2024 m. m.
Kursai
- „Atvejo analize paremtas mokymas (CBL)“ kursai Portugalijoje, Lisabonoje. 2023 m. spalio 23-28 d.
- „Bendradarbiaujanti lyderystė: mokyklų bendruomenių įgalinimas pokyčiams“ kursai Čekijoje, Prahoje. 2023 m. lapkričio 6-11 d.
- „Dirbtinis intelektas švietimui: IKT ribų tyrinėjimas“ kursai Belgijoje, Gente. 2023 m. lapkričio 13-18 d.
Mobilumai į mokyklas
- Informacija ruošiama
Apie projektą
Erasmus+ akreditacijos antrieji metai
https://www.facebook.com/photo/?fbid=751052087027795&set=a.499978468801826
2022-2023 m. m.
ERASMUS+ AKREDITACIJOS 1 METŲ PROJEKTAS
PROJEKTO Nr. 2022-1-LT01-KA121-SCH-000054488
Alytaus Panemunės progimnazija 2022-2023 m. įgyvendino 1-mąjį akreditacijos projektą, kurio metu 13 mokytojų ir 12 mokinių vyko į 8 mobilumus, taip pat priėmė 9 mokytojus bei 12 mokinių į savo mokyklą stebėti mūsų veiklų:
Kursai
- „Pozityvios mokymosi erdvės“ kursai Ispanijoje, Barselonoje. 2022 m. rugpjūčio 8-13 d.
- „Lyderystė ir vadyba mokykloje“ kursai Ispanijoje, Valensijoje. 2022 m. spalio 17-22 d.
- „Kūrybingumas ateičiai klasėje“ kursai Italijoje, Palerme. 2022 m. spalio 30 d. – lapkričio 5 d.
- „Kūrybingumas ir inovacijos mokant“ kursai Lenkijoje, Krokuvoje. 2023 m. sausio 16-20 d.
- „Projektais paremtas mokymas“ kursai Islandijoje, Reikjevike. 2023 m. kovo 12-18 d.
- „Į mokinius orientuotas ugdymas“ kursai Prancūzijoje, Nicoje. 2023 m. balandžio 17-22 d.
- „4C: kūrybingumas, kritinis mąstymas, komunikacija ir bendradarbiavimas” kursai Italijoje, Florencijoje. 2023 m. liepos 24-29 d.
Mobilumai į mokyklas
- 6 mokiniai CP Doña Mayor mokykla Ispanijoje, Pamplonoje. 2023 m. balandžio 17-21 d.
- 6 mokiniai Escolapias mokykla Ispanijoje, Valensijoje. 2023 m. balandžio 24-28 d.
- 2 mokytojai Els Castanyers mokykla Ispanijoje, Viladrau. 2023 m. gegužės 22-26 d.
Apie projektą
Kursai „The 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration” Florencijoje, Italijoje
Mokinių mobilumas Pamplonoje
Kursai „Į mokinius orientuotas ugdymas“
Mokinių mobilumas Valencijoje
Kursai „Projektais paremtas mokymas“
Kursai „Kūrybingumas ir inovacijos mokant“
Kursai „Kūrybingumas ateičiai klasėje“